1. Загальні правила поведінки

1.1 Правила поведінки учнів у ліцеї базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті ліцею.

1.2 У випадку порушень Правил до учнів можуть бути вжиті такі стягнення:

   – усне зауваження;

   – запис зауваження в щоденник;

  – винесення догани, включно із занесенням догани в особисту справу учня;

      – виклик учня самого або з батьками на педагогічну нараду;

      – відшкодування завданої учнем шкоди його батьками.

1.3 Учень приходить до ліцею за 10 – 15 хвилин до початку занять, чистий і охайний. При вході у заклад дотримується правил ввічливості, знімає в гардеробі верхній одяг, міняє взуття і прямує до місця проведення уроку.

1.4 Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.

1.5 Забороняється приносити до ліцею та на його територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогнебезпечні предмети і речовини; спиртні напої, наркотики, інші одурманюючі речовини та отрути, газові балончики.

1.6 Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

1.7 Не дозволяється без дозволу педагогів йти з навчального закладу та з його території в урочний час. У разі пропуску учбових занять учень повинен пред’явити класному керівнику довідку від лікаря або записку від батьків (або особи, яка їх заміняє) про причину відсутності на заняттях. Пропускати без поважних причин забороняється.

1.8 Учень ліцею приносить необхідні навчальні приладдя, книги, зошити, щоденник. Повинен дбайливо ставитися до підручників та зошитів. Приходить до закладу з підготовленими домашніми завданнями з предметів згідно з розкладом уроків.

1.9 Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.

1.10 Учень має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками ліцею, батьками інших учнів, а також з учнями.

1.11 Учень ліцею проявляє повагу до старших, піклується про молодших. Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики – дівчаткам.

1.12 Поза закладом учні поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь та гідність, не заплямувати добре ім’я ліцею.

1.13 Учні повинні дбайливо ставитися до  майна і речей закладу, що належать вчителям та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі. Учні бережуть майно ліцею, надають посильну допомогу в його ремонті а у разі пошкодження батьки учня зобов’язані відшкодувати збитки.

 

1.14 Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки. 

 

2. Поведінка на заняттях

 

2.1 До початку уроку учень повинен прибути до кабінету до першого дзвінка; після першого дзвінка з дозволу вчителя увійти до класу і підготуватися до уроку.

2.2 Заборонено запізнюватися на уроки без поважних причин.

2.3 У разі спізнення на урок постукати у двері кабінету, зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попросити дозволу сісти на місце.

2.4 Забороняється виходити з класу без дозволу вчителя.

2.5 Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен підняти руку і попросити дозвіл у вчителя.

2.6 Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.

2.7 При вході педагога в клас учні встають на знак вітання, сідають після того, як учитель відповість на вітання і дозволить сісти. Так само учні вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять.

2.8 Протягом уроку:

    – не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших сторонніми розмовами, іграми та іншими, що не стосуються уроку, справами;

       – не можна підводитися без дозволу учителя;

       – не можна вживати їжу та напої, жувати жуйку; 

       – забороняється користуватися мобільними телефонами.

2.9 Урочний час повинен використовуватися учнями тільки для навчальних цілей. За першою вимогою вчителя (класного керівника) необхідно пред’являти щоденник. Будь-які записи в щоденниках учнями повинні виконуватися охайно. Після кожного навчального тижня батьки учня ставлять свій підпис у щоденнику.

2.10 Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків так і після їх закінчення.

2.11 Якщо учень хоче поставити запитання вчителю або відповісти на запитання вчителя, він піднімає руку.

2.12 Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

2.13 Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань.

2.14 Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення заняття, учень має право покинути клас.

 

2.15 При виході вчителя або іншого дорослого з класу учні встають.

 

3. Поведінка до початку, на перервах і після закінчення занять

 

Час перерви – особистий час кожного учня. Він може його проводити по своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.

3.1 Під час перерви учні зобов’язані:

       – навести чистоту та порядок на своєму робочому місці;

       – вийти з класу;

       – рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони;

       – підкорятися вимогам працівників ліцею, черговим учням;

       – допомагати підготовляти клас на прохання вчителя до наступного уроку.

3.2 Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по закладу, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторії, майстерня, спортзал).

3.3 Під час перерв учням забороняється:

       – бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на перилах, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор;

       – штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу для вирішення будь-якої проблеми, грати у м’яча у приміщеннях не пристосованих для цього;

       – сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за допомогою сили, битися;

       – вживати непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб, шуміти, заважати відпочива ти іншим;

       – палити в будівлі і на території ліцею.

3.4 Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.

3.5 Після закінчення занять учень повинен:

       – одержати одяг з гардеробу, акуратно одягнутися і покинути заклад, дотримуючись правил ввічливості. 

3.6 Черговий по класу:

       – знаходиться в класі під час перерви;

       – забезпечує порядок у класі, провітрює приміщення;

       – допомагає вчителю підготувати клас до наступного уроку;

       – стежить і підтримує відповідні санітарні умови.

 

3.7 На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, дирекції ліцею за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

 

4. Правила поведінки учнів в їдальні

 

4.1 Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.

 

4.2 Під час обіду в їдальні належить дотримуватися хороших манер і поводитися пристойно.

4.2 Учні повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.

4.3 Підкоряються вимогам вчителя і працівників їдальні.

4.4 Дотримуються черги при купівлі їжі.

4.5 Проявляють увагу й обережність при отриманні і вживанні гарячих та рідких страв.

4.6 Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.

4.7 Вживати їжу і напої, придбані в їдальні чи принесені з собою, тільки в їдальні.

4.8 Учні прибирають за собою столові прибори і посуд після вживання їжі.

4.9 Дбайливо ставитись до майна шкільної їдальні.

4.10 Учні мають право взяти в їдальню принесений з дому сніданок.

4.11 Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.

4.12 Забороняється виносити їжу з їдальні.

 

5. Кінцеві положення

 

5.1 Учні не мають права пропускати заняття без поважних причин.

5.2 Учні не мають права під час знаходження на території ліцею та проведенні шкільних заходів скоювати дії, небезпечні для власного життя і здоров’я та оточуючих.

5.3 Учні не мають права знаходитися в приміщенні ліцею після закінчення учбових занять або неурочних заходів без дозволу працівників школи.

 

5.4 Паління, вживання алкогольних напоїв та нецензурних висловів на території ліцею категорично заборонено.

 

                                                         ГОЛОВНЕ

 

·         Намагайтесь жити так, щоб людям поруч з Вами було добре.

·        Перш ніж звернутись до людини, посміхніться їй: адже добрі стосунки починаються з посмішки.

·      Навчиться радіти не лише своїм успіхам, але й успіхам однокласників та друзів.

·   Ніколи нікому не заздріть та не зраджуйте: це відштовхує людей і руйнує їх стосунки.

·        Намагайтесь прийти на допомогу людині, не чекайте, поки тебе про це попросять.

·    Якщо Вам буде погано, не поспішайте звинувачувати у цьому інших, вчіться терпіти неприємності: погане швидко проходить.

 

                             

ПОРЯДОК
подання та розгляду заяви про випадки булінгу (цькування) в Ліцеї №1

I. Загальні положення

1.1. Цей Порядок розроблено на виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 року та з метою визначення процедури реагування на доведені випадки булінгу у Ліцеї №1, забезпечення гарантованого виконання вимог чинного законодавства і недопущення порушень у сфері освіти.

1.2. Булінг (цькування) – це діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

1.3. Заяви про випадки булінгу в закладі можуть бути подані до розгляду письмово, поштою чи засоби електронного зв’язку.

1.4.  Заяви про випадки булінгу в закладі можуть подавати на розгляд учні, їх батьки, законні представники, інші учасники освітнього процесу, якщо вони стали свідком булінгу особисто або отримали інформацію про такий випадок  від інших осіб.

ІІ. Порядок отримання заяв

2.1. Усі заяви, що надійшли до закладу у будь-якій формі, приймаються у день їх надходження з- урахуванням правил внутрішнього трудового розпорядку.

2.2. Заяви, що надійшли електронною поштою приймаються з електронної адреси закладу. Перевірку наявності надходження заяви на електронну пошту здійснює секретар та невідкладно їх реєструє.

               ІІІ. Реєстрація та ведення обліку заяв

3.1. Реєстрації підлягають усі заяви.

3.2. Заявам присвоюється реєстраційна дата фактичного дня надходження заяви. Заява, яка подана в електронному вигляді, дублюється на папері.

3.3. Якщо заявник звернувся із письмовою заявою особисто, то на другому примірнику, що залишається у заявника, проставляється дата та підпис надання заяви на реєстрацію.

IV. Розгляд заяв

4.1. Отримана заява про випадок булінгу після реєстрації розглядається директором Ліцею.

4.2. Відповідно до змісту заяви директор закладу скликає комісію для проведення розгляду обставин події.

4.3 Розгляд заяви здійснюється протягом трьох днів з дня її отримання з урахуванням трудового розпорядку закладу.

Директор                                                                                        Марія ЛИПОВА

 

ПОРЯДОК
реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в Ліцеї №1

 

I.Загальні положення

1.1. Цей Порядок розроблено на виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 року та з метою визначення процедури реагування на доведені випадки булінгу у Ліцеї №1, забезпечення гарантованого виконання вимог чинного законодавства і недопущення порушень у сфері освіти.

1.2. Терміни, використані у цьому Порядку, вживаються у таких значеннях:

Булінг (цькування) – це діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Сторони булінгу (цькування) – безпосередні учасники випадку: кривдник (булер), потерпілий, спостерігачі (за наявності).

Кривдник (булер) – учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, яка вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника освітнього процесу;

Потерпілий – учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, щодо якої було вчинено булінг (цькування);

Спостерігачі – свідки та (або) безпосередні очевидці випадку булінгу (цькування);

1.3. До булінгу (цькування) в закладах освіти належать випадки, які відбуваються безпосередньо в приміщенні закладу освіти та на прилеглих територіях (включно з навчальними приміщеннями, приміщеннями для занять спортом, проведення заходів, коридорами, роздягальнями, вбиральнями, душовими кімнатами, їдальнею тощо) та (або) за межами закладу освіти під час заходів, передбачених освітньою програмою, планом роботи закладу освіти, та інших освітніх заходів, що організовуються за згодою керівника закладу освіти, в тому числі дорогою до (із) закладу освіти.

II.Порядок реагування на доведені випадки булінгу

2.1 Після отримання заяви про випадок булінгу керівник закладу повідомляє:

– невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби територіальний орган Національної поліції України;

– невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу;

– невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби службу у справах дітей з метою вирішення питання щодо соціального захисту особи, яка стала стороною булінгу, з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цікування) та вжиття заходів для усунення таких причин;

– протягом одного робочого дня з дня отримання заяви або повідомлення скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), склад якої визначено наказом по закладу.

2.2. Комісія проводить розгляд заяви про булінг (цькування)  та досліджує обставини випадку  протягом трьох робочих днів.2.3. За результатами проведення розслідування проводиться засідання комісії з розгляду випадку булінгу для прийняття рішення (оформлення протоколу з підписами всіх членів комісії).

2.4. З рішенням та рекомендаціями комісії з розгляду випадку булінгу під підпис ознайомлюються  їх виконавці.

2.5. Про результати розгляду заяви про випадок булінгу повідомляють заявника, територіальний орган Національної поліції України та Службу у справах дітей.

Директор                                                                                        Марія ЛИПОВА